sábado, 9 de junio de 2007

Carles, Jesus, Fila y Filà

Buah si m'he pogut riure quan he descobert aquest video cortesia de Diego que deambula per Youtube. Per als que no l'hagen vist encara el link es aquest (se recomana vore-lo abans de llegir el post): http://www.youtube.com/watch?v=r-Em_bj4PkU&mode=related&search=

El cas és que és un video que obviament mereix un anàlisi en profunditat, un escena per escena, per tal de descobrir totes aquelles coses que a primera vista passen desapercebudes:

  • Primera definició de Fila i principi del debat (00:00 - 00:36): Carles comença a explicar que una línia de gent on un està davant d'altre és una "fila índia" però que si estan un al costat d'altre el nom que rep es filà. Hi ha un moment de confusió i Diego i jo fem aparèixer el terme columna amb el que Carles es sent indignat xD. Aquesta primera part acaba amb unes rises generals produides pel surrealisme de la situació.
  • Continuació del debat i aparició de Mauro (00:36 - 02:00) Diego retoma hàbilment la conversa provocant una segona confusió que culmina amb la ment en blanc de Palau i la entrada en la conversació d'un tal Mauro al qual pareix conèixer Jesus com explica clarament al vídeo.
  • Fila, Filà i Escuadra (02:00 - 02:35): Tornada a la repitició continua de la paraula Fila i Filà on intenta intervindre Alicia per tal d'acabar amb la conversació. Es produeix frustració per part de Carles quan Jesus pareix no aclarir-se xD. La confusió d'aquest dóna lloc a l'aparició d'un nou terme: escuadra; cosa que provoca la frustració total de Carles. Menció també dels intents desesperats per la meua part d'acabar amb la conversa sense resultat aparent. La part acaba amb la definició de fila d'Alicia: " una fila és: anem a fer una fiilaaa".
  • Clarificació de termes i discrepàncies i finalització del debat (02:35 - final): Aquesta part comença amb la previsió de les rises que anava a produir el vídeo al dia següent. Carles defineix els dos termes de una vegada afirmant que fila és quan estan un davant l'altre i filà quan estan un al costat d'altre. Jesus per la seua banda afirma que en el seu poble les files no són ni un davant l'altre, ni un al costat d'altre ni inclús en diagonal; una filà al poble de Jesus es defineix com a un grup de gent que cada "x" anys es toca un capità" xD; i finalment acaba la discussió.
En resum, que el video es un document boníssim que dins d'uns anys tindrà un valor incalculable xD. A més a banda de la conversa i per si algú no se'n havia donat compte, en el moment 02:41 exactament, se'm veu a mi pegant-me un ostia que flipes contra la persiana a la vegada que dic: "weno, voy a sentarme"; amb la consequent partida de Duna (li va eixir la risa d foca i tot) que també es pot escoltar si et fixes ¬¬. Va estar be xD.

Ja per acabar vos deixe un altra gran frase de les que va anomenar Amparo en l'anterior actualització dita per la nostra amada profesora de psicobiologia: "A buen entendedor... Trinaranjus" - Pilar Lacalle xD.

A vore si hi ha més gent que s'anime a actualitzar...

2 comentarios:

Anónimo dijo...

que caaaabró

Anónimo dijo...

weno xiquets, a la pròxima obrirem debat sobre la definició d'esquadra i columna,no? =)